6 Şub 2013

PDF Çevirmek Hiç Bu Kadar Kolay Olmamıştı

Öyle bir başlık oldu, sanki ben satıyorum yazılımı.
Programın adı Infıx PDF Editor, yaptıkları saymakla bitmez. Bugünlük çeviride kullandığım yönlerine değineceğim.
Şuradan deneme sürümüne erişebilirsiniz. Anlattığım özellikler Pro sürümünde var olan özellikler. Malum kaynaklardan edinilebilir. Ben elbette satın almanızı öneriyorum.

Arayüzü, kullanımı oldukça basit olan kullanıcı dostu Infix PDF Editor yalnızca iyi bir PDF düzenleyicisi değil aynı zamanda çevirmen dostu bir yazılım. Bahsettiğim özelliği CAT Export/Import...
PDF'teki metnin belli sayfalarını veya hepsini dışarı aktararak (export) tercihe göre XML veya düz metin dosyası (txt) olarak kaydedebiliyor. Sonra da her zaman kullandığımız arayüzüne alışık olduğumuz CAT aracımız hangisiyse onla kolayca çevirip içeri aktarabiliyoruz (import). İlgili ayarlara Document > Translate menüsü üzerinden veya araç kutusundaki Translate kutusundan ulaşılabiliyor. Export için tamam dediğimizde Infix çevrilecek PDF'i etiketliyor (tag) ve eskisini ayrıca kaydediyor. İşlem gerçekleştikten sonra çevrilecek etiketli PDF'i açarak metinleri vurguluyor (highlight). Aynı zamanda bu highlighted kısımlara fare götürüldüğünde araç ipucu (tooltip) olarak etiketlenmiş metnin numarası ve orijinal metin görünüyor.
Çevrilmiş metni ya da XML'i içeri aktarırken yine çeşitli ayarlar sunuyor Infix. Bunlardan ilki otomatik olarak metinleri sığdırması. Çevrilen metin orijinal metinden daha uzun veya kısa olduğu durumlarda metin kutularını yeniden boyutlandırabiliyor. Büyük dosyalarda sistem kaynaklarını sömürüyor ama çoğu zaman elle yapmaktan iyidir. Reset letter spacing seçiliyken orijinal metnin kelime, harf aralıklarını sıfırlıyor. Aksi durumda orijinallerini koruyor. Önerilen ise seçili bırakılması.
Language seçeneği çevrilen metne yazım denetimi gerçekleştirilmesi için koyulmuş. Satır sonunda kelimeleri ayırma işlemi için böyle bir seçenek olduğunu söyleyebilirim. Ancak henüz bu özelliği denemiş değilim.
OK'e tıklatıldığında içeri aktarma işlemi böylece başlıyor. Başka yazılımların aksine içinde dile özgü karakterleri (Türkçe için ü, ğ, ı, vs.) bulundurmayan bir yazı tipi (font) kullandığınızda Infix uyarıyor, gerekli değişiklikleri yapmaya imkan veriyor. Tercihe göre yazı tipini değiştirebiliyor (Change) veya Ignore ile yoksayabiliyorsunuz. Bütün yazı tipi sorunları çözüldükten sonra içeri aktarma işlemini sonlandırıyor.
Ayrıca bir başka güzel özelliği dışa aktarırken tanınan yazı tipinin farklı bir yazı tipi olacak şekilde değiştirilebilmesi. Örnekse PDF'teki Helvetica (Apple'ın çok kullandığı bir yazı tipi) ile yazılmış bütün karakterleri Ubuntu yazı tipine çevirebilirsiniz. Bu da yine Document > Translate menüsünde Font Substitution penceresinden ayarlanıyor. Yazı tipi değişimlerini daha sonra kullanmak üzere düz metin dosyası halinde kaydetmeye izin veriyor.
Sabahın 5'inde yarı uykuda yazdığım bu yazıyı da çok açıklama yapmadan son bir özellik ile bitireceğim.
Araç çubuğundaki Connect text block tool, birbirinden ayrık duran ama birbirini izleyen metin kutularını sıralayarak dışa aktarıldığında art arda gelmesini sağlıyor.
Çeviriyle Infix'in kesişim kümesi en açıklanabilir haliyle böyle bir şey. İyi günler.
5 Translat0r Bl0g: PDF Çevirmek Hiç Bu Kadar Kolay Olmamıştı Öyle bir başlık oldu, sanki ben satıyorum yazılımı. Programın adı Infıx PDF Editor, yaptıkları saymakla bitmez. Bugünlük çeviride kullandığ...

3 yorum:

  1. Ama yine de Pseudo Translation yapmakta yarar var:)

    YanıtlaSil
  2. Can'cım ben bu programı kullandım zamanında. Çok hata veriyor. Her dakka kaydetmek gerekiyor. Aksi takdirde her an kapanabilir ve bütün çeviriyi kaybedebilirsin. Bazen dosya bozulduğu için dosyayı kaybetme durumu da oluyor. Ben ciddi olarak önermiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Esra,
      Aynı konudan şikayetçi olanlar vardı ama yeni sürümlerde bu hataların çoğunu kapattılar. Ben son iki güncellemeden beri sık sık kullanıyorum, henüz bir sıkıntıyla karşılaşmadım.
      İşleme sokmadan önce ve çıktıktan sonra ne olur ne olmaz diye her şeyin kopyasını cloud'a yedekleme hastalığım da var :) Kayıpları olabildiğince sıfıra indiriyorum zaten.
      Son olarak, kullanma yönergelerinde de büyük boyutlu dosyaları bölerek işleyin diye uyarıyor.

      Sil

< >