5 Ağu 2014

Notepad++ NUL Karakterleri Silme / Bulma / Değiştirme İşlemi

SQLite 3 formatlı bir veritabanını hobi üzerine notepad++'da inceliyordum. Karmaşık görüntünün içerisinde http ile başlayan web sayfalarını sıralamak, belli ?action= değişkenlerine göz atmak gerekti. Hangileri varmış, efendim bunlar ne iş yaparmış deyü.
Notepad++'ın efsane eklentilerinden (plugin) TextFX'in alfabetik satır sıralama işlevi yardıma yetişti ancak metni seçip sıralamaya çalıştığımda metin içerisinde NUL karakterler var, bunu ben handle edemem diye uyardı. Çok sevimli bir plugincağız.
Dosya 2 milyon satır olduğu için NUL karakterlerin tümünü ancak replace all ile silebilirdim. İnsan hayret ediyor, 900.000 değişiklik yapıldı.

Notepad++'ta CTRL+H ile find/replace kutucuğu açılır.
Replace sekmesinde:
Bul: \x00
Değiştir: boşluk ya da ne isterseniz.
Tabii ki Regular expression seçeneğini işaretleyip replace all düğmesi ile hepsini değiştiriyoruz.

NUL karakterlerden kurtulduktan sonra mis gibi sıraladım, oluşan listeden hızla istediğim veriye göz attım.

5 Translat0r Bl0g: Notepad++ NUL Karakterleri Silme / Bulma / Değiştirme İşlemi SQLite 3 formatlı bir veritabanını hobi üzerine notepad++'da inceliyordum. Karmaşık görüntünün içerisinde http ile başlayan web sayfalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

< >